Achtervolgd door een roze bankstel

Bankste;

Het is echt gebeurd! Het gebeurt eigenlijk nu nog steeds. Waar ik ook kom online, springt die knallende bank mij weer in het oog. Toegegeven, ik heb die bank eerst zelf opgezocht. Mijn kantoor moet namelijk een stuk aangenamer worden en daar hoorde, vond ik, ook een lekkere relaxbank bij. Voor als ik  niet achter het scherm wil zitten. Om te lezen in boek of iPad. En al googelend op hoekbanken, was ik ook bij dit exemplaar aangekomen.

Maar sindsdien ruikt de verkopende partij een sales opportunity! Dus stuurt zij dat roze bankstel op mij af op Facebook, in WordPress en bij Weeronline. Op www.ed.nl krijg ik zelfs 10% korting! Met als gevolg? De bank die mij eerst wel leuk leek, komt nu mijn neus uit!

En dat alles dankzij de techniek van remarketing. Remarketing wordt door veel online bureaus (en door Google voorop) actief aangeboden als oplossing om de conversie te verhogen. Nu ben ik niet flauw met cookies, en dat is de reden waarom ik regelmatig online word achtervolgd door een paar schoenen, een vakantiehuis of een kinderfiets.

Maar wat wil ik hier nu eigenlijk mee zeggen? Beste online adverteerders, wat vindt uw klant er eigenlijk van? Zo’n online achtervolging door uw product? Heeft u dat wel eens nagevraagd? Bereikt u met deze agressieve verkoopmethode uiteindelijk niet een averechts effect? Net als destijds in de showroom? Want ik ben er van overtuigd dat tegenover die 0,1 % extra conversie die u misschien bereikt, een veel hoger % potentiële klanten staat, die inmiddels aversie heeft voor uw merk of product.

Wat vind jij van remarketing? Conversie of aversie?

3 gedachtes over “Achtervolgd door een roze bankstel

  1. Herkenbaar inderdaad. Bij mij betekent het: aversie. En een voornemen om juist níet bij betreffend bedrijf te gaan kopen. Aan de andere kant hou ik me daar niet altijd aan… (wat dan weer een voordeel is voor de verkopende partij)

Geef een reactie op Gabriël Flink Reactie annuleren